Sunday, 24 May 2015

Gentian: Το Ανθοΐαμα του Ταύρου



Ο Δρ. Edward Bach, παθολόγος και βακτηριολόγος που έζησε και εργάστηκε στην Αγγλία (1886-1936), ανακάλυψε μια σειρά από ανθοϊάματα τα οποία έγιναν τελικά γνωστά με το όνομά του. Τα ανθοϊάματα προέρχονται από άνθη διαφόρων δέντρων και φυτών και η δράση τους έγκειται στην απάλυνση και εξισορρόπηση πολλών αρνητικών ψυχολογικών και νοητικών καταστάσεων. Μάλιστα, τα δώδεκα πρώτα ανθοϊάματα που ανακάλυψε ο Bach τα ονόμασε «Twelve Healers», Δώδεκα Θεραπευτές δηλαδή. Η ονομασία αυτή υποδηλώνει έναν, αν μη τι άλλο, ασυνείδητο συντονισμό του Bach με τα αρχέτυπα του ζωδιακού, δεδομένου του ότι ο ίδιος ποτέ δεν τα συνέδεσε ανοικτά με τα δώδεκα ζώδια. Έπρεπε να περάσουν σχεδόν πενήντα χρόνια μετά το θάνατο του Bach για να γίνει και επίσημα η αντιστοίχιση των Δώδεκα Θεραπευτών στα δώδεκα ζώδια και αυτό το χρωστάμε στον αστρολόγο Peter Damian (1986).


Η παρούσα ανάλυση λοιπόν βασίζεται στην εργασία του εν λόγω αστρολόγου και δεδομένου ότι ο Μάιος είναι ο μήνας του Ταύρου, ο μήνας δηλαδή κατά το μεγαλύτερο μέρος του οποίου ο Ήλιος διελαύνει από το εν λόγω ζώδιο, θα αναλύσουμε το ανθοΐαμα που ενδείκνυται για την ιδιοσυγκρασία όχι μόνο όσων εκπροσωπούν το ζώδιο του Ταύρου αλλά και όσων έχουν Σελήνη, Ωροσκόπο, Κυβερνήτη Ωροσκόπου ή πλειάδα πλανητών στο ζώδιο αυτό.


Gentian: Το Ανθοΐαμα του Ταύρου

Το ζώδιο του Ταύρου αποτελεί το πρώτο ζώδιο του γήινου στοιχείου στον ζωδιακό κύκλο. Έτσι, γίνεται το πρώτο ζώδιο που έρχεται αντιμέτωπο με τα υλικά εμπόδια και τους περιορισμούς που υφίσταται κανείς από τη ζωή στη γη. Συχνά, όμως, οι πρώτες αντιδράσεις στα εμπόδια και τους περιορισμούς είναι απογοήτευση, αποθάρρυνση και απαισιοδοξία. Είναι αυτές λοιπόν τις αντιδράσεις τις οποίες έρχεται να απαλύνει και να εξισορροπήσει το ανθοΐαμα Gentian.  

Στην αρνητική του εκδήλωση ο ανθοϊαματικός τύπος Gentian είναι συνεχώς δύσπιστος, σκεπτικιστής και απαισιόδοξος. Αμφιβάλλει για τους πάντες και τα πάντα και συχνά βρίσκει μια λογική εξήγηση για την αρνητική στάση του. Όπως αναφέραμε παραπάνω, όταν αντιμετωπίζει εξωτερικές δυσκολίες και εμπόδια, αποθαρρύνεται εύκολα και αισθάνεται απογοήτευση. Μάλιστα, εξαιτίας του φόβου του ότι κάτι θα πάει στραβά ούτως ή άλλως, έχει την τάση να τα παρατάει πολύ εύκολα, αν και είναι ακριβώς αυτή η αρνητική προσδοκία που μπλοκάρει την επιτυχία των σχεδίων του. Όταν λοιπόν οι άνθρωποι Gentian συναντούν προβλήματα στην οικογένεια ή την καριέρα τους ή όταν προσβάλλονται από κάποια ασθένεια, τότε ολόκληρη η ζωή τους μοιάζει να καταρρέει. Αδυνατούν να αντιμετωπίσουν ακόμη και μικρές δυσκολίες και ενδέχεται να πέσουν σε κατάθλιψη για το λόγο αυτό.

Θα ακούσετε τους ανθρώπους
Gentian να λένε για τον εαυτό τους:

Η κοινή λογική συχνά μου λέει ότι δεν πρέπει να πιστεύω το οτιδήποτε κι ότι θα πρέπει να είμαι ρεαλιστής.


Είμαι απαισιόδοξος/η.

Έχω απογοητευτεί πολλές φορές από τη ζωή και είναι λόγω αυτών των άσχημων εμπειριών που βλέπω τα πάντα αρνητικά.
 

Μου είναι δύσκολο να σκέφτομαι θετικά για το μέλλον, γιατί αδυνατώ να πιστέψω ότι η κατάστασή μου γίνεται να αλλάξει.
 
Αποθαρρύνομαι εύκολα σε δύσκολες καταστάσεις και αμφιβάλλω ότι τα πράγματα θα πάνε καλά.

Ο τύπος Gentian δίνει συχνά την εντύπωση ότι ψάχνει συνεχώς για κάτι αρνητικό, ίσως για να δικαιολογήσει την απαισιόδοξη στάση του ή ίσως γιατί πραγματικά του αρέσει να μην νιώθει καλά δεδομένου ότι προσκολλάται σχεδόν απεγνωσμένα στα αρνητικά πράγματα που του τυχαίνουν. Μάλιστα, υπάρχουν τύποι Gentian που δεν χάνουν ευκαιρία να επισημάνουν το πόσο σκεπτικοί και δύσπιστοι είναι, πιθανώς λόγω κάποιου κρυφού φόβου μην τυχόν εμφανιστούν αφελείς και εύπιστοι στην επιστημονική και μορφωμένη κοινωνία μας. Όμως, η συνεχής υπενθύμιση της δυσπιστίας και του σκεπτικισμού τους, που τον βαφτίζουν «ρεαλισμό» και «κοινή λογική», βασικά αιτήματα του ζωδίου του Ταύρου, θα δώσει τη θέση της αργά ή γρήγορα σε μόνιμη απαισιοδοξία

Σε αντίθεση με αυτούς τους υπερβολικά σκεπτικιστές τύπους Gentian, υπάρχουν και άλλοι που είναι κατ’ επίφαση αισιόδοξοι. Υποστηρίζουν δηλαδή ότι βλέπουν τα πάντα θετικά και ότι παρά τις όποιες δυσκολίες και ενοχλήσεις θα τα καταφέρουν τελικά. Ωστόσο, η προσδοκία ότι θα υπάρξουν δυσκολίες και προβλήματα αποτελεί ήδη μια αρνητική στάση παρά το γεγονός ότι το άτομο θέτει έναν θετικό στόχο και ισχυρίζεται ότι είναι αισιόδοξο. Βασικό πρόβλημα των ανθρώπων αυτών φαίνεται να είναι η έλλειψη αυτοεκτίμησης, η οποία αντιμετωπίζεται εν μέρει με το ανθοΐαμα Larch και είναι καλό να δίνεται συνδυαστικά με το Gentian.

Η κατάσταση Gentian ενδέχεται να εμφανιστεί και ως αποτέλεσμα μιας μακράς ασθένειας, οπότε ο ασθενής φτάνει στην απογοήτευση και αμφιβάλλει σοβαρά για τις πιθανότητες ανάκαμψης. Μακροχρόνια προβλήματα, συζυγικές συγκρούσεις, στασιμότητα στην καριέρα, μακροχρόνια ανεργία και άλλες φαινομενικά απελπιστικές καταστάσεις, ενδέχεται εξίσου να οδηγήσουν σε μια κατάσταση Gentian. Συνεπώς, το εν λόγω ανθοΐαμα είναι σε θέση να θεραπεύσει την εξωγενή ενεργό κατάθλιψη, δηλαδή τη βαθιά μελαγχολία που προκύπτει από κάποιο γεγονός ή κάποια εξωτερική κατάσταση.

Είναι καλό βέβαια να γίνει αντιληπτό από τους ανθρώπους Gentian, άρα και από όσους έχουν έμφαση στο ζώδιο του Ταύρου, ότι μέσω επίμονων αρνητικών σκέψεων δημιουργούν αιτίες που επιβεβαιώνουν τις αρνητικές προσδοκίες τους οδηγούμενοι έτσι σε «αυτοεκπληρούμενες προφητείες». Άλλωστε, η επιτυχία είναι το αποτέλεσμα της θετικής σκέψης ενώ η αποτυχία το αποτέλεσμα της αρνητικής σκέψης. Όμως, η διαρκώς ζοφερή και απαισιόδοξη προοπτική των ανθρώπων Gentian στερεί την ομορφιά από τη ζωή και προκαλεί μια αίσθηση κενού, η οποία είναι το αποτέλεσμα της απαισιόδοξης σκέψης και όχι η αιτία της, κάτι που οι άνθρωποι Gentian δυσκολεύονται να αντιληφθούν. Συγχέουν δηλαδή το αίτιο με το αιτιατό κι επειδή τα πάντα στη ζωή τους φαίνεται να πάνε στραβά, εύκολα τα παρατάνε προτιμώντας την αδράνεια, όπως το ζώδιο του Ταύρου άλλωστε, και καταλήγουν να αισθάνονται θύματα της κακής τους «μοίρας».

Σύμφωνα με τον Krämer (1995), αν η απαισιοδοξία και οι διαρκείς αρνητικές σκέψεις δεν αντιμετωπιστούν έγκαιρα και κατάλληλα, τότε τα άτομα Gentian μπορεί να περάσουν στην κατάσταση της αναπλήρωσης (compensation), που απαιτεί τη λήψη του ανθοϊάματος Willow, ή ακόμα και στην κατάσταση της υπεραναπλήρωσης (decompensation) που απαιτεί τη λήψη του ανθοϊάματος Wild Rose. Ας εξετάσουμε εν συντομία αυτές τις δύο ιδιοσυγκρασιακές ή περιστασιακές καταστάσεις στις οποίες μπορεί να οδηγηθεί ο τύπος Gentian, άρα όποιος έχει έμφαση στο ζώδιο του ΤαύρουΣτην πρώτη περίπτωση, το άτομο αποποιείται των ευθυνών του για την κακοτυχία του θεωρώντας ότι είναι θύμα των καταστάσεων ή της συμπεριφοράς των άλλων. Έτσι, αισθήματα πικρίας, αυτολύπησης και μόνιμου αρνητισμού κατακλύζουν το άτομο στη φάση Willow. Στην περίπτωση Wild Rose, η ταύτιση με τον ρόλο του θύματος και το αίσθημα της «προδοσίας» από τη μοίρα και τους άλλους οδηγεί το άτομο σε μοιρολατρία, πλήρη απάθεια και παραίτηση από τη ζωή. Τίποτα φαίνεται να μην έχει πια νόημα για το άτομο Wild Rose, με αποτέλεσμα να μη δείχνει κανένα ενδιαφέρον για την ζωή και να σκέφτεται μέχρι και την αυτοκτονία.


Η συμβουλή μας

Εάν νιώθετε ότι βρίσκεστε σε κάποιο από τα παραπάνω στάδια, τότε η λήψη του αντίστοιχου ανθοϊάματος θα απαλύνει τα σχετικά συμπτώματα και θα επαναφέρει την ισορροπία στη σκέψη και το συναίσθημα. Στην περίπτωση του Gentian, θα αρχίσετε να βλέπετε τα πράγματα πιο θετικά και αισιόδοξα, ενώ στην περίπτωση του Willow θα πάψετε να νιώθετε πικρία ή αυτολύπηση για τα άσχημα που συμβαίνουν στη ζωή σας. Τέλος, στην περίπτωση του Wild Rose θα απαλλαγείτε από την απάθεια και θα επανακτήσετε το ενδιαφέρον σας για τη ζωή.  

Για περισσότερες πληροφορίες πάνω στα ανθοϊάματα Μπαχ και τη σχέση τους με την αστρολογία παρακολουθήστε τη συνέντευξή μου στην εκπομπή της Σταυρούλας Χριστοπούλου και του Χρήστου Άρχου "Ζώδια και Μέλλον" στο Focus Web TV πατώντας εδώ. Για συνεδρίες ανθοθεραπείας επικοινωνήστε μαζί μου στο 6977786410 ή στο 210-2522030 απογευματινές ώρες (17.00-20.00). 

Σχετική Βιβλιογραφία

Αγγελή, Μ. (2008). Ανθοθεραπεία με τα ιάματα Μπαχ: Πεμπτουσίες των λουλουδιών για την υγεία της ψυχής και την πνευματική εξέλιξη. Αθήνα: Εκδόσεις Πύρινος Κόσμος.

Bach, E. (1936). The twelve healers and other remedies. London, England: C. W. Daniel, Co., Ltd.

Damian, P. (1986). An astrological study of the Bach flower remedies. Essex, England: Neville Spearman Publishers.

Krämer, D. (1995). New Bach flower therapies. Healing the emotional and spiritual causes of illness. Rochester, Vt: Healing Arts Press.

No comments:

Post a Comment