Saturday, 25 July 2015

Clematis: Το Ανθοΐαμα του Καρκίνου



Ο Δρ. Edward Bach, παθολόγος και βακτηριολόγος που έζησε και εργάστηκε στην Αγγλία (1886-1936), ανακάλυψε μια σειρά από ανθοϊάματα τα οποία έγιναν τελικά γνωστά με το όνομά του. Τα ανθοϊάματα προέρχονται από άνθη διαφόρων δέντρων και φυτών και η δράση τους έγκειται στην απάλυνση και εξισορρόπηση πολλών αρνητικών ψυχολογικών και νοητικών καταστάσεων. Μάλιστα, τα δώδεκα πρώτα ανθοϊάματα που ανακάλυψε ο Bach τα ονόμασε «Twelve Healers», Δώδεκα Θεραπευτές δηλαδή. Η ονομασία αυτή υποδηλώνει έναν, αν μη τι άλλο, ασυνείδητο συντονισμό του Bach με τα αρχέτυπα του ζωδιακού, δεδομένου του ότι ο ίδιος ποτέ δεν τα συνέδεσε ανοικτά με τα δώδεκα ζώδια. Έπρεπε να περάσουν σχεδόν πενήντα χρόνια μετά το θάνατο του Bach για να γίνει και επίσημα η αντιστοίχιση των Δώδεκα Θεραπευτών στα δώδεκα ζώδια και αυτό το χρωστάμε στον αστρολόγο Peter Damian (1986).


Η παρούσα ανάλυση λοιπόν βασίζεται στην εργασία του εν λόγω αστρολόγου και δεδομένου ότι ο Ιούλιος είναι ο μήνας του Καρκίνου, ο μήνας δηλαδή κατά το μεγαλύτερο μέρος του οποίου ο Ήλιος διελαύνει από το εν λόγω ζώδιο, θα αναλύσουμε το ανθοΐαμα που ενδείκνυται για την ιδιοσυγκρασία όχι μόνο όσων εκπροσωπούν το ζώδιο του Καρκίνου αλλά και όσων έχουν Σελήνη, Ωροσκόπο, Κυβερνήτη Ωροσκόπου ή πλειάδα πλανητών στο ζώδιο αυτό.


Clematis: Το Ανθοΐαμα του Καρκίνου

Ο Καρκίνος αποτελεί το πρώτο ζώδιο του υδάτινου στοιχείου στον ζωδιακό κύκλο. Συνεπώς, είναι το πρώτο ζώδιο που καλείται να αναπτύξει το συναίσθημα και τη φαντασία του αλλά και να έρθει σε επαφή με το παρελθόν και τις ρίζες του ξεφεύγοντας έτσι από το παρόν. Μια χαρακτηριστική τάση λοιπόν του Καρκίνου είναι η απόδραση από το εδώ και τώρα μέσω της φαντασίας και της ονειροπόλησης, τάση που έρχεται να απαλύνει και να εξισορροπήσει το ανθοΐαμα Clematis. Αν και κάποιοι μπορεί να απέδιδαν το Clematis στο ζώδιο των Ιχθύων, καθώς ως ζώδιο του νερού τείνει και αυτό προς την έντονη ονειροπόληση, έχει ενδιαφέρον αν σκεφτεί κανείς ότι ο Δίας, ο παραδοσιακός κυβερνήτης των Ιχθύων, έχει την έξαρσή του στον Καρκίνο. Άρα, η φαντασία και η ανάγκη του Δία για ταξίδια, έστω νοερά, φτάνει στο απόγειό της στο προστατευτικό ζώδιο του Καρκίνου, το οποίο αντιστοιχεί σε εκείνη τη φάση της φυλογενετικής ανάπτυξης του ανθρώπου όπου το έμβρυο είναι σχηματισμένο και καλά προστατευμένο στην κοιλιά της μητέρας του, άρα «στον δικό του κόσμο».

Στην αρνητική του εκδήλωση, λοιπόν, ο ανθοϊαματικός τύπος Clematis ονειροπολεί συνεχώς, είναι αφηρημένος και ζει περισσότερο στον κόσμο των ονείρων του παρά σε αυτόν της πραγματικότητας. Η τελευταία του φαίνεται πολύ πεζή και βαρετή για να του κρατήσει το ενδιαφέρον ή μπορεί να του φαίνεται πολύ σκληρή για να θέλει να παραμείνει σε αυτήν. Εξ ου η προτίμηση του τύπου Clematis να ονειροπολεί και να ζει στο μυαλό του σε έναν κόσμο όπου τα πάντα είναι πιο όμορφα, αρμονικά έως και παραμυθένια. Αυτό έχει σαν φυσικό αποτέλεσμα ο τύπος Clematis να αδιαφορεί για την πραγματικότητα, να μην προσέχει και να είναι συχνά κουρασμένος, υποτονικός ή απλά «στον κόσμο του». Μικρά ατυχήματα λόγω απροσεξίας, όπως πτώσεις πραγμάτων ή πεσίματα, είναι στο πρόγραμμα. 

Ένα επιπλέον φυσικό επακόλουθο του ότι το μυαλό του τύπου Clematis απορροφάται από παραμυθένια σενάρια και ονειροπολήσεις είναι η δυσκολία συγκέντρωσης στην εργασία του ή σε οτιδήποτε κάνει. Εύκολα ξεχνάει πράγματα ή χάνει το ενδιαφέρον του για τις καθημερινές του υποθέσεις, ενώ πολλοί θα τον χαρακτήριζαν ξεχασιάρη και αφηρημένο. Η επαφή με την πραγματικότητα είναι λοιπόν αρκετά δύσκολη για το άτομο Clematis αλλά και για το ζώδιο του Καρκίνου όπου καθόλου τυχαία ο Κρόνος, η αρχή του ρεαλισμού, έχει παραδοσιακά αδυναμία. Μάλιστα, ένας χαρακτηριστικός τρόπος του τύπου Clematis να ξεφεύγει από την πραγματικότητα είναι ο ίδιος ο ύπνος: κοιμάται πολλές ώρες καθώς ο κόσμος των νυχτερινών ονείρων είναι πολύ πιο ελκυστικός γι’ αυτόν από την πραγματική ζωή.

Οι άνθρωποι Clematis λένε συνήθως για τον εαυτό τους:

Είμαι συχνά βυθισμένος στις σκέψεις μου, όχι τόσο για αληθινά πράγματα όσο για όνειρα και φαντασιώσεις.

Είναι σύνηθες να χάνομαι όταν οδηγώ αφού δεν δίνω μεγάλη προσοχή στο πού πάω.

Υπάρχουν πολλές φορές που ξεχνάω πράγματα ή τα ραντεβού μου.

Πριν πιάσω δουλειά το πρωί, μου αρέσει να ονειροπολώ. Έτσι, όμως, πολλά από αυτά που έχω να κάνω παραμένουν ημιτελή και μετά πρέπει να βιαστώ για να τα ολοκληρώσω.

Η έλλειψη ενδιαφέροντος των ανθρώπων Clematis για την πραγματικότητα εκδηλώνεται πολλές φορές και σωματικά: χλωμό πρόσωπο, κυκλοφορικά προβλήματα, κρύα χέρια και πόδια, χαμηλή πίεση και λιποθυμικές τάσεις είναι ανάμεσα σε εκείνα τα σημάδια που δείχνουν ότι το άτομο δεν συμμετέχει στη ζωή ενεργά. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι στο ζώδιο του Καρκίνου ο Άρης, η αρχή της δράσης και της ενεργητικότητας, έχει παραδοσιακά πτώση. Το ανθοΐαμα Clematis βοηθά λοιπόν σημαντικά σε περιπτώσεις λιποθυμίας ή απώλειας συνειδήσεως και για το λόγο αυτό αποτελεί συστατικό του Rescue Remedy, του μίγματος δηλαδή που χορηγείται σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.

Σύμφωνα με τον Krämer (1995), αν το άτομο δεν ανακτήσει το ενδιαφέρον του για την πραγματικότητα και δεν μειώσει την αφηρημάδα του και την τάση του να ονειροπολεί, τότε μπορεί να οδηγηθεί στην κατάσταση της αναπλήρωσης (compensation), που απαιτεί τη λήψη του ανθοϊάματος Impatiens, ή ακόμα και στην κατάσταση της υπεραναπλήρωσης (decompensation) που απαιτεί τη λήψη του ανθοϊάματος Mustard. Ας εξετάσουμε εν συντομία αυτές τις δύο ιδιοσυγκρασιακές ή περιστασιακές καταστάσεις στις οποίες μπορεί να οδηγηθεί ο τύπος Clematis, άρα όποιος έχει έμφαση στο ζώδιο του Καρκίνου.  

Στην πρώτη περίπτωση, η έλλειψη ενδιαφέροντος για τις καθημερινές υποθέσεις και η ονειροπόληση της προηγούμενης φάσης οδηγούν αναπόφευκτα κάποια στιγμή το άτομο Clematis στην οδυνηρή επίγνωση ότι έχασε πολύ χρόνο βυθισμένο στις σκέψεις του. Αναγκάζεται τότε να αναπληρώσει τον χαμένο χρόνο και να βιαστεί υπερβολικά για να προλάβει να ολοκληρώσει όλες του τις υποχρεώσεις και να επιστρέψει πάλι στον «δικό του κόσμο» παρά το ότι δεν είναι από τη φύση του ανυπόμονο και βιαστικό. Εκεί το ανθοΐαμα Impatiens θα αποδειχθεί πολύ χρήσιμο. Στη δεύτερη περίπτωση, η τόση βιασύνη που ακολούθησε την φάση Clematis δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο την επαφή του ατόμου με την πραγματικότητα καθιστώντας τη διαφορά μεταξύ της σκληρής πραγματικότητας και του ασφαλούς κόσμου των ονείρων ακόμη πιο ακραία. Με την πάροδο του χρόνου ένα ασαφές και απροσδιόριστο αίσθημα απώλειας αναδύεται στην καθημερινότητα του ατόμου, αίσθημα που εντείνεται όσο λιγοστεύει ο χρόνος που απομένει για ονειροπόληση. Η αίσθηση ότι κάτι λείπει χωρίς να ξέρει τι ακριβώς οδηγεί το άτομο στη φάση Mustard όπου το ίδιο κυριεύεται από ένα αίσθημα εσωτερικού κενού, το οποίο φαίνεται να μην έχει λόγο ύπαρξης.  


Η συμβουλή μας

Εάν νιώθετε ότι βρίσκεστε σε κάποιο από τα παραπάνω στάδια, τότε η λήψη του αντίστοιχου ανθοϊάματος θα απαλύνει τα σχετικά συμπτώματα και θα επαναφέρει την ισορροπία στη σκέψη και το συναίσθημα. Στην περίπτωση του Clematis, θα επανακτήσετε το ενδιαφέρον σας για την πραγματικότητα και θα μειώσετε τις ονειροπολήσεις, ενώ στην περίπτωση του Impatiens θα πάψετε να βιάζεστε και να αγχώνεστε με τον χρόνο. Τέλος, στην περίπτωση του Mustard θα απαλλαγείτε από τη θλίψη και το εσωτερικό αίσθημα κενού που έρχονται και φεύγουν χωρίς να ξέρετε το γιατί.

Για περισσότερες πληροφορίες πάνω στα ανθοϊάματα Μπαχ και τη σχέση τους με την αστρολογία παρακολουθήστε τη συνέντευξή μου στην εκπομπή της Σταυρούλας Χριστοπούλου και του Χρήστου Άρχου "Ζώδια και Μέλλον" στο Focus Web TV πατώντας εδώ. Για συνεδρίες ανθοθεραπείας επικοινωνήστε μαζί μου στο 6977786410 ή στο 210-2522030 απογευματινές ώρες (17.00-20.00). 




Σχετική Βιβλιογραφία

Αγγελή, Μ. (2008). Ανθοθεραπεία με τα ιάματα Μπαχ: Πεμπτουσίες των λουλουδιών για την υγεία της ψυχής και την πνευματική εξέλιξη. Αθήνα: Εκδόσεις Πύρινος Κόσμος.

Bach, E. (1936). The twelve healers and other remedies. London, England: C. W. Daniel, Co., Ltd.

Damian, P. (1986). An astrological study of the Bach flower remedies. Essex, England: Neville Spearman Publishers.

Krämer, D. (1995). New Bach flower therapies. Healing the emotional and spiritual causes of illness. Rochester, Vt: Healing Arts Press.

No comments:

Post a Comment