Sunday, 1 March 2015

Ο Ζωδιακός Κύκλος και τα Ανθοϊάματα Μπαχ - Μέρος Β



Στη συνέχεια του αφιερώματός μας για τον ζωδιακό κύκλο και τα ανθοϊάματα Μπαχ, ας εξετάσουμε ποιος Θεραπευτής του Μπαχ αντιστοιχεί σε ποιο ζώδιο ξεκινώντας από το ζώδιο του Ζυγού και συνεχίζοντας με τα ζώδια του Σκορπιού, του Τοξότη, του Αιγόκερω, του Υδροχόου και των Ιχθύων. Αν γνωρίζετε ότι έχετε έμφαση, δηλαδή πολλούς πλανήτες ή γωνίες (ωροσκόπο, μεσουράνημα, δεσμούς Σελήνης), σε ένα συγκεκριμένο ζώδιο, είναι πολύ πιθανό να χρειάζεστε τη λήψη του ανθοϊάματος που αντιστοιχεί στο ζώδιο αυτό.



 Scleranthus: Το Ανθοΐαμα του Ζυγού


Ο Ζυγός ακολουθεί την Παρθένο και όντας ζώδιο του αέρα, δηλαδή της επικοινωνίας και των σχέσεων, συνειδητοποιεί ότι η υποτακτικότητα της Παρθένου δεν έχει θέση στις ανθρώπινες σχέσεις. Αντ’ αυτής, ο Ζυγός πρεσβεύει ότι η ισότητα και η δικαιοσύνη θα πρέπει να χαρακτηρίζουν τις σχέσεις, το οποίο προϋποθέτει ότι η βούληση του ενός μέλους της σχέσης δε θα υπερισχύει της βούλησης του άλλου μέλους. Στην περίπτωση όμως διαφωνίας, ποιανού η βούληση θα επικρατήσει ώστε να ληφθεί μια απόφαση; Τότε, προφανώς, η διαδικασία λήψης αποφάσεων συνεπάγεται την εξεύρεση μιας συμβιβαστικής λύσης μεταξύ των διιστάμενων απόψεων. Και για να γίνει αυτό θα πρέπει να εκτιμηθούν διεξοδικά τα υπέρ και τα κατά της κάθε άποψης, μια διαδικασία που μπορεί να αποβεί ιδιαίτερα χρονοβόρα. Επίσης, αν λάβουμε υπόψη μας ότι ο Άρης (=αποφασιστικότητα και δράση) βρίσκεται σε αδυναμία στο Ζυγό, καταλαβαίνουμε ότι το αδύναμο σημείο του Ζυγού είναι η λήψη αποφάσεων και η δράση. Εξ ου και η αντιστοίχιση του Ζυγού με το Scleranthus, το ανθοΐαμα που θεραπεύει την αναποφασιστικότητα και την αδράνεια ως αποτέλεσμα αμφιταλάντευσης.


Chicory: Το Ανθοΐαμα του Σκορπιού

Ο Σκορπιός ακολουθεί το Ζυγό και όντας μάλιστα ζώδιο του νερού που κυβερνάται παραδοσιακά από τον Άρη, έχει ανακτήσει την αποφασιστικότητά του γιατί βασίζει πια τις αποφάσεις του στο συναίσθημα (=νερό). Εποχιακά ο Σκορπιός αντιστοιχεί σε εκείνη τη φάση του φθινοπώρου όπου η φύση πεθαίνει κι έτσι είναι η πρώτη φορά στο ζωδιακό που ο άνθρωπος βρίσκεται αντιμέτωπος με την έννοια του θανάτου και της μεταμόρφωσης. Μπροστά στην αδυσώπητη και μεταμορφωτική δύναμη του θανάτου ο Σκορπιός, ως σταθερό ζώδιο του νερού, προσκολλάται συναισθηματικά σε κοντινά άτομα αποφεύγοντας έτσι τη μοναξιά και το υπαρξιακό κενό που φέρνει ο θάνατος. Αν δει κανείς όμως ότι στο Σκορπιό η Αφροδίτη (=αγάπη) βρίσκεται σε αδυναμία, αντιλαμβάνεται ότι η αγάπη που οφείλει να είναι ανιδιοτελής, όπως θέλει το ζώδιο της έξαρσης της Αφροδίτης (δηλαδή οι Ιχθύες), είναι ακόμη στο στάδιο της ιδιοτέλειας καθώς αποσκοπεί στην αποφυγή της μοναξιάς. Από εκεί προκύπτει και η αντιστοίχιση του Σκορπιού στο ανθοΐαμα Chicory το οποίο θεραπεύει τη συναισθηματική εξάρτηση από κοντινά άτομα λόγω αδυναμίας του ατόμου να είναι μόνο του.
 

Agrimony: Το Ανθοΐαμα του Τοξότη

Ο Τοξότης ταυτίζεται εποχιακά με το τέλος του φθινοπώρου. Άρα ο θάνατος της φύσης είναι κάτι που ακόμα πρέπει να συνηθίσει το άτομο. Έχοντας εμπεδώσει το μάθημα του Σκορπιού, ότι δηλαδή η συναισθηματική προσκόλληση δεν οδηγεί πουθενά, ο Τοξότης αντιμετωπίζει τη μοναξιά του θανάτου διαφορετικά. Ως το τελευταίο ζώδιο της φωτιάς και ως ζώδιο μεταβλητό κάνει μια τελευταία προσπάθεια να ξεφύγει από την υπαρξιακή μοναξιά ζώντας με αισιοδοξία (φωτιά) και επεκτείνοντας τους ορίζοντές του (μεταβλητό). Απελευθερώνεται έτσι από τον ασφυκτικό κλοιό των στενών διαπροσωπικών σχέσεων της φάσης του Σκορπιού και βγαίνει έξω στην κοινωνία. Αν δούμε τώρα ότι στο ζώδιο του Τοξότη, ο Ερμής (=χιούμορ) βρίσκεται σε αδυναμία, καταλαβαίνουμε την «αδυναμία» που δείχνει το εν λόγω ζώδιο στο γέλιο το οποίο γίνεται έτσι μέσο συγκάλυψης και αποφυγής της αρνητικής πλευράς της ζωής που είναι ο θάνατος όπως αναφέραμε. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που το ζώδιο του Τοξότη αντιστοιχεί στο Agrimony, το λεγόμενο ανθοΐαμα του «γελωτοποιού», του ανθρώπου δηλαδή που προσποιείται ευφορία για να ξεχνάει τα προβλήματά του και να κάνει τους άλλους να χαίρονται.


Mimulus: Το Ανθοΐαμα του Αιγόκερω

Ακολουθώντας το μεταβλητό ζώδιο του Τοξότη και όντας ο ίδιος ζώδιο παρορμητικό, ο Αιγόκερως εισάγει μια καινούρια εποχή, αυτή του χειμώνα. Η εποχή όμως αυτή είναι κρύα και περιοριστική από πολλές απόψεις, ενώ η ιδέα του θανάτου της φύσης γίνεται πλέον ιδιαίτερα αισθητή δεδομένου του κινδύνου της εξάντλησης των υλικών πόρων που είχαν συγκεντρωθεί κατά τη φάση της Παρθένου. Ως ένα ακόμη ζώδιο της γης άλλωστε, ο Αιγόκερως ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την υλική του ασφάλεια και για την ικανότητά του να επιβιώνει σε καθαρά υλικό επίπεδο. Ακολουθώντας το παράδειγμα του Τοξότη που είχε πρώτος βγει στην κοινωνία, ο Αιγόκερως παραμένει σε αυτήν και εστιάζεται στην υλική διαμόρφωση της κοινωνικής του θέσης και άρα στην οικονομική του άνοδο. Όμως, λόγω των περιορισμένων πόρων που παρέχει ο χειμώνας, η προσπάθεια του Αιγόκερω για οικονομική άνοδο συνοδεύεται συχνά από φόβο απώλειας των κεκτημένων του. Εξ ου και η αντιστοίχιση του Αιγόκερω στο ανθοΐαμα Mimulus, το ανθοΐαμα που θεραπεύει τις οικονομικές ανησυχίες και τους φόβους για το μέλλον αλλά και για συγκεκριμένα υλικά πράγματα.


Water Violet: Το Ανθοΐαμα του Υδροχόου

Από τη συναισθηματική εξάρτηση του υδάτινου Σκορπιού, την προσποιητή ευφορία του πύρινου Τοξότη και το φόβο απώλειας των κεκτημένων του γήινου Αιγόκερω, περνάμε πια στο αέρινο ζώδιο του Υδροχόου και σε έναν ακόμη τρόπο αντιμετώπισης του θανάτου που καλά κρατεί στην καρδιά του χειμώνα. Ως σταθερό ζώδιο του αέρα και ως συνεχιστής της κοινωνικοποίησης του Τοξότη και του Αιγόκερω, ο Υδροχόος ενδιαφέρεται να διατηρήσει και να εμβαθύνει σχέσεις με άτομα που βρίσκονται έξω στην κοινωνία. Η φιλία λοιπόν και η κοινωνική αλληλεγγύη αναδεικνύονται σε σημαντικούς στόχους του ανθρώπου στη φάση του Υδροχόου. Όμως, η αδυναμία και η πτώση που έχουν αντίστοιχα ο Ήλιος και ο Ποσειδώνας στον Υδροχόο αποκαλύπτουν από τη μία την αδυναμία του ατόμου να εκφραστεί με θέρμη και ζεστασιά προς τους άλλους και από την άλλη τη δυσκολία του να θεωρήσει ότι είναι ένα με τους γύρω του όπως θα ήθελε ο ενοποιός Ποσειδώνας. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που ο Υδροχόος αντιστοιχεί στο Water Violet, το ανθοΐαμα που θεραπεύει το άτομο από αισθήματα αντικοινωνικότητας, ανωτερότητας και αλαζονείας.


Rock Rose: Το Ανθοΐαμα των Ιχθύων

Οι Ιχθύες είναι το τελευταίο ζώδιο του ζωδιακού με αποτέλεσμα η έννοια του τέλους να είναι άρρηκτα συνυφασμένη με το ζώδιο αυτό. Αν λοιπόν, όπως είδαμε παραπάνω, το τέλος υπό την έννοια του θανάτου βρίσκεται στον πυρήνα της βασικής ενδοψυχικής σύγκρουσης κάθε ζωδίου από το Σκορπιό και μετά, τότε μπορούμε με ασφάλεια να πούμε ότι στους Ιχθύς η ανησυχία γύρω από το θάνατο αποκτά γιγαντιαίες διαστάσεις. Και αυτό γιατί με το ζώδιο των Ιχθύων έρχεται το αναπόφευκτο τέλος στο ταξίδι του ανθρώπου στο χρόνο. Όσο και να προσπάθησε ο άνθρωπος από το Σκορπιό και μετά να ξεφύγει από το θάνατο, συνειδητοποιεί στο στάδιο των Ιχθύων ότι δεν υπάρχει τρόπος διαφυγής. Έτσι, συνειδητοποιεί ότι το σώμα είναι φθαρτό και ότι θα πρέπει σύντομα να το θυσιάσει ώστε η ψυχή του να επιστρέψει στο μέρος όπου βρισκόταν πριν ενσαρκωθεί. Το αναπόφευκτο του θανάτου και η συνακόλουθη απώλεια του εαυτού και συνάμα κάθε ελέγχου αντιμετωπίζεται από το άτομο με τρόμο, πανικό και παράλυση από το φόβο, αυτές δηλαδή τις καταστάσεις που θεραπεύονται από το Rock Rose.

Για περισσότερες πληροφορίες πάνω στα ανθοϊάματα Μπαχ και τη σχέση τους με την αστρολογία παρακολουθήστε τη συνέντευξή μου στην εκπομπή της Σταυρούλας Χριστοπούλου και του Χρήστου Άρχου "Ζώδια και Μέλλον" στο Focus Web TV πατώντας εδώ. Για συνεδρίες ανθοθεραπείας επικοινωνήστε μαζί μου στο 6977786410 ή στο 210-2522030 απογευματινές ώρες (17.00-20.00).  

Σχετική Βιβλιογραφία

Αγγελή, Μ. (2008). Ανθοθεραπεία με τα ιάματα Μπαχ: Πεμπτουσίες των λουλουδιών για την υγεία της ψυχής και την πνευματική εξέλιξη. Αθήνα: Εκδόσεις Πύρινος Κόσμος.

Bach, E. (1936). The twelve healers and other remedies. London, England: C. W. Daniel, Co., Ltd.

Damian, P. (1986). An astrological study of the Bach flower remedies. Essex, England: Neville Spearman Publishers.

*Το παρόν άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο Τεύχος 8 της Επιθεώρησης New Age Astrology, Άνοιξη 2014.
 

No comments:

Post a Comment